Tarjáni érzékenyítő foglalkozás

Bevezető: 
Milyen egy érzékenyítő játékos foglalkozás? Most megtudhatjátok! ;)

A Tarjáni Német Nemzetiségű Általános Iskola 8. osztályába látogattunk el érzékenyítő foglalkozást tartani.

A téma az ellenség fogalma volt. 

A fiatalokkal a gyors bemutatkozás után olyan szerepjátékot játszottunk, amely során két csoportban kellett dolgozniuk. Csoportok szerint kutyák-és macskák voltak, akik ős ellenségek. A macskáknak és kutyáknak kellett csoportmunkával olyan tulajdonságokat keresniük a másikban, amit nem szeretnek a másik fajban. Fontos volt, hogy ez nem mehetett át személyeskedésbe, csak kutyák-és macskák szintjén gondolkozhattak. 

Miután összegyűltek a tulajdonságok mindenki nagyon igazságtalannak érezte a végeredményt. Jött a feldogolzás :) Lehet, hogy csak általánosságokat és sztereotípiákat írunk, ami nem is igaz az egyénre? Vajon eltudjuk képzelni a hétköznapi életben erre példákat? 

Mi a különbség az ellenség-és az ellenfél között?  Az ellenség a megsemmisítésre törekszik, míg az ellenfél tiszteleten alapuló, meghatározott időre szóló vetélytárs, akár egy verseny keretében. EZeket próbáltuk áthelyezni az iskolaválasztás kapcsán, hogy az új osztálytársak között amikor konfliktus léphet fel, ezek miből eredhetnek és hogyan kezelhetjük a másikat,

A játék végén egy együttműködésen alapuló köteles játékot játszottunk. nagyon izgalmas volt!